رجيم دايت كلينيك دكتور أحمد منصور "صيام متقطع"
رجيم دايت كلينيك دكتور أحمد منصور صيام متقطع

الرجيم الأسبوعي الجديد “صيام متقطع” لتنحيف الجسم يبدأ من السبت 18 أبريل

كل عام وأنتم بخير بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم، أعاده الله علينا جميعاً بالخير واليمن والبركات، ان شاء الله خلال الأسبوع القادم، هينزل رجيم أول أسبوع في رمضان، اللي لازم نستغله كويس جداً جداً، في صالحنا، صدقوني فرصة عظيمة إننا نخس في شهر رمضان.

رجيم صحي

بقولكم من دلوقتي أوعي تفوتي الإلتزام برجيم دايت كلينيك في شهر رمضان، 30 يوم كافيين يغيروا شكلك تماماً ووزنك بكل تأكيد، لو حد شافك قبل الشهر وشافك بعده، هينبهر من التغير الكبير اللي حصل لك.

مش معنى إننا بنقول رجيم شهر رمضان على الرغم من سهولته هيغيرك 180 درجة، لو إلتزمتي بيه من غير أي لغبطة، إنك متلتزميش بنظام الاسبوع الحالي، لأ طبعاً لازم تعملي اللي عليكي ومتضيعيش أي فرصة قدامك ينفع تستغليها وتطلعي منها بنتيجة كويسة.

لإن زي ما إحنا عارفين، كل يوم بمثابة تحدي جديد، لازم تعملي اللي عليكي فيه علشان توصلي لأفضل نتيجة ممكنة، بحيث يكون ليكي مع دايت كلينيك، قصة نجاح زي الآلاف قبلك.

نظام الصيام المتقطع اللي بتقرأيه دلوقتي مناسب ليكي بناء على سعرات الأطعمة في الوجبات اليومية لو وزنك أقل من 90 كيلو، فياريت لو وزنك أعلى من كده، تتبعي معانا الرجيم العادي، اللي هتقدري تخسي بيه من غير عوامل مساعدة كالصيام المتقطع.

لو وزنك مرتفع على سبيل المثال فوق الـ 100 كيلو، بتبدأي رجيمنا العادي وبيكون معدل نزولك كويس جداً ومرضي كل ما قدرتي تلتزمي بالمكتوب، واحدة واحدة مع إقترابك للوزن المثالي بيبدأ معدل نزولك في الوزن يقل تدريجياً، علشان كده بندخل الصيام المتقطع كوسيلة لتحفيز وتدعيم معدل حرق الدهون، وتقدري تحققي هدفك في الوصول للمثالي في وقت قياسي.

 

دلوقتي هنبدأ نتكلم عن نظام الأسبوع يوم بيوم، أنا عامل حساب يوم شم النسيم، وكمان يوم الجمعة اللي هيكون إن شاء الله أول يوم رمضان، وهفكركم إن ميعادنا الأسبوع ده مع رجيم شهر رمضان بإذن الله.

 

نظام اليوم الأول 

إضغط على كلمة ( رجيم دكتور أحمد منصور يوم السبت )

الموجودة بين القوسين.

 

نظام اليوم الثاني

إضغط على كلمة ( رجيم دكتور أحمد منصور يوم الأحد )

الموجودة بين القوسين.

 

نظام اليوم الثالث

يوم شم النسيم 20 أبريل

إضغط على كلمة ( رجيم دكتور أحمد منصور يوم الاثنين )

الموجودة بين القوسين.

 

نظام اليوم الرابع

إضغط على كلمة ( رجيم دكتور أحمد منصور يوم الثلاثاء )

الموجودة بين القوسين.

 

نظام اليوم الخامس

إضغط على كلمة ( رجيم دكتور أحمد منصور يوم الأربعاء )

الموجودة بين القوسين.

 

نظام اليوم السادس

إضغط على كلمة ( رجيم دكتور أحمد منصور يوم الخميس )

الموجودة بين القوسين.

 

نظام اليوم السابع 

أول يوم رمضان

مش هنكتبه دلوقتي

هينزل إن شاء الله مع رجيم شهر رمضان، يوم الأربعاء أو الخميس القادم بمشيئة الله

22 أو 23 أبريل.