بعد ثبات الوزن لأشهر .. إحدى المتابعات تكسر حاجز الـ 90 في أسبوعين فقط!

بفرح أوي قبل كل تحدي جديد لما تجيلي قصص نجاح، بفرح علشان ده أكيد شئ بيشجعكم تكملوا في طريقكم، ولو لسه مبدأتوش تبدأو، الحمد لله مع دايت كلينيك، محدش إلتزم معايا إلا ونزل في الوزن، وأنا بصراحة مش لاقي مبرر لعدم الإلتزام، يعني الأكلات سهلة ومتوفرة، وأنا معاكم في أي إستفسار، فـ إيه بقى الحجة اللي ممكن تخليكم متكملوش أو تقصروا.

بصراحة في قصص نجاح بيكون ليها طعم جميل، زي قصة النجاح اللي بعتتها ليا الأستاذة الفاضلة صاحبة أكونت “معتزة بإسلامي” على الفيس بوك، هي الحمد لله بعد ما مان وزنها ثابت قدرت بفضل الله ثم إلتزامها إنها تنزل 4 كيلو في أسبوعين فقط، يعني مش بس كسرت الثبات، لأ نزلت كمان بمعدل أكثر من رائع 2 كيلو في الأسبوع الواحد.

شرف ليا وجود إنسانة بهذه الإرادة على التطبيق، وبتمنى تكملي إن شاء الله معانا في التحديات لحد ما توصلي للوزن المثالي بأمر الله، ياريت أي حد أنهى معانا أسبوع التحدي، يقوللي في تعليق على الموضوع ده، هل حس بتغير ولا لأ، وهل نزل في الوزن؟ .. أرجو من الجميع الإجابة على السؤال قبل البدء في التحدي القادم.

.

عن د/ أحمد منصور

9 تعليقات

  1. انا التزمت وجاهزه للاسبوع التانى وبكره هوزن نفسي وابعت لحضرتك بس مبدايا انا نزلت الاسبوع ده مش اقل من 2 كيلو ويمكن اكتر لانى من ساعة مانزلت التطبيق من اسبوعين وانا دخلت التحدى الأول كان اللى كان ل 30 يوم ومشيت شويه فيه وبعدين حضرتك نزلت التحدى المجمع ده

  2. منار راشد

    سلام عليكم شون اكدر انقص اربع كيلو في اسبوعين

  3. د/ أحمد منصور

    ياااارب تكوني فعلاً نزلتي 2 كيلو يا أستاذة رضوى

  4. الحمد لله نزلت كيلو ونص ومكمله معكم التحدي بإذن الله . جزاك الله خيرا دكتور

  5. د/ أحمد منصور

    ممكن تفاصيل أكتر من فضلك علشان أعرف أعمل موضوع بقصة النجاح

  6. كيف اكسر تبات الوزن انا وزني تبت على 77

  7. د/ أحمد منصور

    حضرتك متابعة معانا من أمتى

  8. أنا حابة نجرب معاكم إنشاء الله أقسم بالله العظيم حابة ندير ريجيم عاونوني

  9. انا وزني ٨٨ وطولي ١٥٨ وعمري ٣٠ وزني ثابت ماينزل علما امارس رياضه اربع او خمس ايام بلسبوع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.